جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
معاون بهزیستی ایلام خبر داد؛

 حضور نوجوانان و زنان ایلامی در طرح مشارکت اجتماعی در فصل تابستان

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۵:۰۳ چاپ کدخبر: 18256

آفتاب ایلام |معاون توسعه پیشگری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: نوجوانان و زنان این استان فصل تابستان امسال در طرح مشارکت اجتماعی شرکت خواهند کرد.


  


به گزارش آفتاب ایلام؛ فروزان افسرده با اعلام این خبر اظهار داشت:  این طرح با هدف ارتقا توانمندیهای نوجوانان و زنان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت این دو قشر در موسسه ها و مراکز غیر دولتی فصل تابستان اجرا خواهد شد.

وی با ذکر اینکه مشارکت زنان در این طرح برای نخستین بار بوده، افزود: در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان گروه سنی ۱۵تا ۱۸سال به تعداد ۱۹گروه ۲۰نفره از نوجوانان دختر و پسر و در طرح زنان نیز گروه سنی ۱۸تا ۵۰سال در ۱۵ گروه ۲۰نفره در سراسر استان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه پیشگری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام ارتقا توانمندیهای زنان و نوجوانان، افزایش شناخت نسبت به مسایل و آسیبهای اجتماعی زنان و نوجوانان، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی، افزالیش مهارتهای کار گروهی و مشارکتی، ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیتهای مشارکتی در محله ها توسط موسسات و مراکز غیر دولتی، ارتقا توانمندیهای زنان و نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفتیهای مشارکت زنان و نوجوانان در موسسات غیر دولتی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: این دو طرح از طرح های پیشگیری سازمان بهزیستی است که از طریق مشارکت اجتماعی نوجوانان و زنان در جهت شناسایی، کاهش و برطرف نمودن آسیب ها و مشکلات آن ها توسط خودشان انجام می شود.

افسرده با ذکر اینکه مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی شود، افزود: این رویکرد بویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر اینکه زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسایل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه ارایه راه حل های خلاقانه برای حل مسایل و طراحی پروژه های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای نوجوانان موجب می شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: این طرح ها از طریق حضور تسهیلگر آموزش دیده در گروه های محلی صورت می پذیرد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ایلام بهزیستی

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان