جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام؛مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ در این استان در طول سال گذشته در مجموع بیش از هفت هزار و 250 نفر بوده است.

زهرا همتی با ذکر اینکه شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور این اداره کل در سال 98 بیش از شش هزار نفر بوده افزود: تعداد تماس گیرندگان مرد با این مرکز در سال گذشته نیز افزایش یافته بطوریکه در سال 98 تعداد این افراد 474 نفر بوده که در سال 99 به یک هزار و 63نفر افزایش یافته است.

وی عمده ترین و بیشترین علت تماس با خط ۱۴۸۰ در این استان را به ترتیب اختلالات روانی، اختلالات خلقی و افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر، تظاهرات بدرفتاری عاطفی و مشکلات تربیتی کودک عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین به خدمات مشاوره حضوری در این مرکز اشاره کرد و گفت: سال گذشته 804 نفر از خدمات مشاوره حضوری این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی برخوردار شده که عمده مشاوره ها در زمینه های اختلالات روانی، خلقی، اضطراب، وسواس فکری و غیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است، علت این موضوع را سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، کم هزینه بودن، فوریت دسترسی و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی عنوان کرد.

به گفته وی، مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان